Türkiye'de hızlı tüketim mallarının özellikle gıda kategorisi büyümesinde; Gıda kategorisi altında, atıştırmalık ve içecek gruplarının güçlü hacim ve ciro performansları ile büyümeyi ileriye taşıdıkları görülmektedir. Ancak fiyat artışlarının bütçe üzerindeki baskısıyla tüketici daha temkinli davranıyor. Tüketiciler yerli mallara yöneliyor, ihtiyacı kadar alıyor ve daha küçük paketlere yöneliyor.
NielsenIQ'nun araştırmasına göre Türkiye'de hızlı tüketim malları perakendesi ilk 8 aylık karşılaştırmada %85 büyüdü. Buğday ürünlerinde ise yüzde 24,3 oranında büyüdüğü görülüyor. Pazarda büyüme dinamikleri olan kategorileri anlamanın kritik olduğunu vurgulayan Didem Şekerel Erdoğan, araştırma sonuçlarını DÜNYA için yorumladı. Küresel büyümede atıştırmalık, içecek ve bakkaliye kategorilerinin başı çektiğini vurgulayan Şekerel Erdoğan, “Türkiye'deki hızlı tüketim malları büyümesine, özellikle gıda kategorisine baktığımızda; Gıda başlığı altında da atıştırmalık ve içecek gruplarının güçlü hacim ve ciro performanslarıyla büyümeye yön verdiği görülüyor.”
Gıda başlığı altında tarım ürünlerinin ve özellikle buğdaya dayalı ürünlerin önemine değinen Didem Şekerel Erdoğan, “Gıdadaki büyüme trendinin aslında yeni/kısa vadeli bir trend olmadığını söyleyebiliriz. Bu kategoride tarım ürünlerinin yüzde 19,4, buğday ürünlerinin ise yüzde 24,3 büyüdüğünü görüyoruz. Bu da bize tarımsal üretimin önemini gösteriyor.”
NielsenIQ'nun araştırması, alışveriş yapanların yüzde 34'ünün sürdürülebilir ürünler satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu ortaya çıkardı; yüzde 66'sının çevresel sorunların şimdi ve gelecekte sağlıklarını etkileyeceği konusunda hemfikir olduğunu gösterdi. Sürdürülebilirlik, yerel üretim ve doğallık da üretici ve perakendeciler için odaklanılması gereken alanlar olarak öne çıktı. Alışveriş yapanların özellikle ekolojik/biyo ürünlere olan ilgisinin yüzde 20'den yüzde 27'ye çıktığı görülüyor. Aynı zamanda öne çıkan bir diğer veri de yaşadıkları bölgede üretilen/yerel ürünleri tercih etmeye çalışmalarıdır. Bu oran yüzde 15'ten yüzde 22'ye çıktı.
NielsenIQ araştırmasına göre e-ticaret, pandemi döneminde dünya çapında güçlü bir büyüme gösterdi. Türkiye'de 2020 yılında toplam hızlı tüketim malları içinde %4 olan e-ticaretin ağırlığı, 2021'de %5,7'ye yükseldi. Bu güçlü temele rağmen e-ticaret, 2022'nin ilk 8 ayında büyüme ivmesini koruyarak ciro büyümesi yakaladı. yüzde 74. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, dünya genelinde bozulan fiyat istikrarına ve bunun tüketicilere yansımalarına değinerek, tüm ülkelerde fiyat artışlarının görüldüğünü ve bunun tüketicinin bütçesini zorlayarak tüketiciyi daha dikkatli olmaya sevk ettiğini söyledi. Bu temkinli davranış sonucunda tüketiciler yerli mallara yönelmekte, gerektiği kadar alım yapmakta ve daha küçük ambalajlara yönelmektedir. Didem Şekerel Erdoğan, “Alışveriş yapanlar ihtiyacı olduğu ürünü, ihtiyacı olduğu zaman, ihtiyacı olduğu kadar alıyor. Ürün tercihleri küçük paketlere yönelirken, inovasyon önemini korumaya devam ediyor.”
Gıda kategorisinde tarım ürünleri yüzde 19,4, buğday ürünleri yüzde 24,3 büyüdü. Tarımsal üretimin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Türkiye'de 2020'de toplam hızlı tüketim malları içinde %4 olan e-ticaretin ağırlığı, 2021'de %5,7'ye yükseldi. E-ticaret, 2022'nin ilk 8 ayında yüzde 74 ciro büyümesi sağladı. Fiyat artışları, alışveriş yapanın bütçesi üzerinde baskı oluşturarak müşteriyi daha temkinli olmaya zorluyor. Bu temkinli davranışın bir sonucu olarak, alışveriş yapan kişiler gerekli ürünü gerektiği zaman, gerektiği kadar satın almaktadır.
Ürün tercihleri küçük paketlere yöneliyor. İnovasyon önemini korumaya devam ediyor. Alışveriş yapanların yüzde 34'ünün sürdürülebilir ürünler satın alma olasılığı daha yüksek; Yüzde 66'sı ayrıca çevresel sorunların şimdi ve gelecekte sağlıklarını etkileyeceği konusunda hemfikir. Sürdürülebilirlik, yerel üretim ve doğallık da üretici ve perakendeciler için odaklanması gereken alanlar olarak öne çıkıyor.
NielsenIQ'nun araştırmasına göre Türkiye'de hızlı tüketim malları perakendesi ilk 8 aylık karşılaştırmada %85 büyüdü. Buğday ürünlerinde ise yüzde 24,3 oranında büyüdüğü görülüyor. Pazarda büyüme dinamikleri olan kategorileri anlamanın kritik olduğunu vurgulayan Didem Şekerel Erdoğan, araştırma sonuçlarını DÜNYA için yorumladı. Küresel büyümede atıştırmalık, içecek ve bakkaliye kategorilerinin başı çektiğini vurgulayan Şekerel Erdoğan, “Türkiye'deki hızlı tüketim malları büyümesine, özellikle gıda kategorisine baktığımızda; Gıda başlığı altında da atıştırmalık ve içecek gruplarının güçlü hacim ve ciro performanslarıyla büyümeye yön verdiği görülüyor.”
Gıda başlığı altında tarım ürünlerinin ve özellikle buğdaya dayalı ürünlerin önemine değinen Didem Şekerel Erdoğan, “Gıdadaki büyüme trendinin aslında yeni/kısa vadeli bir trend olmadığını söyleyebiliriz. Bu kategoride tarım ürünlerinin yüzde 19,4, buğday ürünlerinin ise yüzde 24,3 büyüdüğünü görüyoruz. Bu da bize tarımsal üretimin önemini gösteriyor.”
Türkiye'de yerli malına ilgi her geçen gün artıyor
NielsenIQ'nun araştırması, alışveriş yapanların yüzde 34'ünün sürdürülebilir ürünler satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu ortaya çıkardı; yüzde 66'sının çevresel sorunların şimdi ve gelecekte sağlıklarını etkileyeceği konusunda hemfikir olduğunu gösterdi. Sürdürülebilirlik, yerel üretim ve doğallık da üretici ve perakendeciler için odaklanılması gereken alanlar olarak öne çıktı. Alışveriş yapanların özellikle ekolojik/biyo ürünlere olan ilgisinin yüzde 20'den yüzde 27'ye çıktığı görülüyor. Aynı zamanda öne çıkan bir diğer veri de yaşadıkları bölgede üretilen/yerel ürünleri tercih etmeye çalışmalarıdır. Bu oran yüzde 15'ten yüzde 22'ye çıktı.
NielsenIQ araştırmasına göre e-ticaret, pandemi döneminde dünya çapında güçlü bir büyüme gösterdi. Türkiye'de 2020 yılında toplam hızlı tüketim malları içinde %4 olan e-ticaretin ağırlığı, 2021'de %5,7'ye yükseldi. Bu güçlü temele rağmen e-ticaret, 2022'nin ilk 8 ayında büyüme ivmesini koruyarak ciro büyümesi yakaladı. yüzde 74. NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, dünya genelinde bozulan fiyat istikrarına ve bunun tüketicilere yansımalarına değinerek, tüm ülkelerde fiyat artışlarının görüldüğünü ve bunun tüketicinin bütçesini zorlayarak tüketiciyi daha dikkatli olmaya sevk ettiğini söyledi. Bu temkinli davranış sonucunda tüketiciler yerli mallara yönelmekte, gerektiği kadar alım yapmakta ve daha küçük ambalajlara yönelmektedir. Didem Şekerel Erdoğan, “Alışveriş yapanlar ihtiyacı olduğu ürünü, ihtiyacı olduğu zaman, ihtiyacı olduğu kadar alıyor. Ürün tercihleri küçük paketlere yönelirken, inovasyon önemini korumaya devam ediyor.”
Perakendede neler oluyor?
Gıda kategorisinde tarım ürünleri yüzde 19,4, buğday ürünleri yüzde 24,3 büyüdü. Tarımsal üretimin önemi gün geçtikçe artmaktadır. Türkiye'de 2020'de toplam hızlı tüketim malları içinde %4 olan e-ticaretin ağırlığı, 2021'de %5,7'ye yükseldi. E-ticaret, 2022'nin ilk 8 ayında yüzde 74 ciro büyümesi sağladı. Fiyat artışları, alışveriş yapanın bütçesi üzerinde baskı oluşturarak müşteriyi daha temkinli olmaya zorluyor. Bu temkinli davranışın bir sonucu olarak, alışveriş yapan kişiler gerekli ürünü gerektiği zaman, gerektiği kadar satın almaktadır.
Ürün tercihleri küçük paketlere yöneliyor. İnovasyon önemini korumaya devam ediyor. Alışveriş yapanların yüzde 34'ünün sürdürülebilir ürünler satın alma olasılığı daha yüksek; Yüzde 66'sı ayrıca çevresel sorunların şimdi ve gelecekte sağlıklarını etkileyeceği konusunda hemfikir. Sürdürülebilirlik, yerel üretim ve doğallık da üretici ve perakendeciler için odaklanması gereken alanlar olarak öne çıkıyor.
Son düzenleme: