Hem son tüketici hem de iş dünyası için içerik pazarlamasında iletişim stratejisinin payı her geçen gün artıyor. Çoğu kişi %88 içerik diyor. Pazarlama da klişe yöntem yerine Y kuşağına hitap etmenin yolunu arayın. İçerik pazarlama ile ne yapalacağını düşünün ve firma rehberinden faydalanın. Bir firma rehberi, eğlenceli bir dil ile okuyucuya yol gösterir. Peki, B2B birçok şirket içerik pazarlamasına neden önem vermeye başladı? Dijital yayında tüketici hergün binlerce bilginin ağırlığı altında ezilirken dikkat çekerek talep yaratmak kritik önem taşıyor. Rakamlar bize bunu kanıtlar niteliktedir.
Hedef kitleyi iyi analiz edin. İhtiyaç ilgi alanları neler?
Sosyal medya da sürekliliğin esas olduğunu unutmayın.
Tek dokunuş değil uzun soluklu bir strateji gerekiyor.
Müşterilerin olduğu her yerde olun.
Çalışanlar sizin tarafınızda. Çalışanların katacağı içerik ile zenginşeşebilir onları da öne çıkararak iki taraflı kazanç sağlayabilirsiniz.
Tüketicilerin yüzde 90’ı özelleştirilmiş içeriği faydalı buluyor. Tüketicilerin yüzde 58’i editöryal içeriğe güvenmektedirler. Tüketicilerin yüzde 68’i ilgilendikleri markalardan gelen içerikleri okumak için zaman ayırdıklarını belirtmişler. B2B pazarlamacılarının yüzde 87’si içeriklerini sosyal medya kullanarak yaymaktadırlar. Tüketicilerin yüzde 60’ı markaların sitelerinde özelleştirilmiş içerikleri okuduktan sonra marka hakkında daha pozitif hissediyorlar. İçerik pazarlama operasyonlarını sıkı tutan şirketlere bakıldığında yüzde 48’i eforlarının mevcut müşterilerle ve potansiyel müşterilerle olan etkileşimlerini yüzde 41’i de marka bilinirliklerini artırdığını belirtmişler.
Finans sektöründen B2B kampanyalar
Farklı sektörler ellerinde ki bilgi birikimini kullanarak B2B pazarlama alanındaki başarılı örneklere imza atıyor. Sadece yaratıcı kampanya değil, fayda yaratarak çözüm bulan yenilikçi ve iş geliştirici çözümleri dikkat çekiyor. Son dakika haber ve uzman görüşüne kadar başarılı bir haber sitesi gibi çalışıyor. Özel haber ve bilgi içeren bir reklam sitesi değil, bir finans portalı gibi görünüyor.İş dünyası kabuk değiştiriyor
Bugünkü gelinen noktada ise pek çok şirket geleneksel tarafta pazarlama faaliyetini yürütür iken; diğer yanda B2B pazarlama da sosyal medyanın gücünü keşfetti. Kimi markanın kendi özgün içeriklerinden oluşan bloğu, kiminin ise Youtube sayfası var. Facebook, Twitter, Linkedin gibi mecralarda özel içerik yayınlıyor Youtube kanalı üzerinden üretilen videoları kullanıcı ile paylaşıyorlar. Çünkü, kabuk değiştiren günümüz iş dünyasında amaçlara ulaşmak doğru araçlar ile mümkündür. İster bir rulmancı ister bir otomotiv yedek parça üreticisi olun doğru belirlenmiş bir dijital strateji ile amaçlara ulaşmak daha kolay olur.B2B içerik pazarlama kampanyası'nda dikkat edilecekler
Amaç ve araçları belirleyin. Neden, içerik pazarlama kullanmalıyım sorusunu etraflıca düşünün ve danışın.Hedef kitleyi iyi analiz edin. İhtiyaç ilgi alanları neler?
Sosyal medya da sürekliliğin esas olduğunu unutmayın.
Tek dokunuş değil uzun soluklu bir strateji gerekiyor.
Müşterilerin olduğu her yerde olun.
İyi bir takipçi olun.
B2B potansiyel müşterileri B2B özel ürünleri ile teşvik edin.
- Nitelikli ve ilgili veriler toplayın. Amacınız, fikir liderliği ise ona yönelik analiz ile gidin.
- Her koşulda doğru bilgi verdiğinizden emin olun. CRM için bilgileri kullanın.
- Şeffaf olun. Şirketin pozitif ve negatif yönlerini açmaya hazır olun.
- Krizlere her zaman hazırlıklı olun. Bir kriz planınız olsun.
Çalışanlar sizin tarafınızda. Çalışanların katacağı içerik ile zenginşeşebilir onları da öne çıkararak iki taraflı kazanç sağlayabilirsiniz.
Neden, B2B sosyal medya yönetimi yapmalısınız?
Büyük B2B organizasyonlarının yüzde 93’ü marka oluşturma ve talep yaratmak için içerik pazarlamaya güveniyor. Firmaların yüzde 62’si içerik pazarlama işleri için dış kaynak kullanıyor. Tüketicilerin, yüzde 61’i özel içerik üreten firmalardan satın alma yapma konusunda daha istekli olduklarını belirtmişler. Pazarlama direktörlerinin yüzde 78’i özelleştirilmiş içeriğin pazarlamanın geleceği olduğunu düşünüyorlar.Tüketicilerin yüzde 90’ı özelleştirilmiş içeriği faydalı buluyor. Tüketicilerin yüzde 58’i editöryal içeriğe güvenmektedirler. Tüketicilerin yüzde 68’i ilgilendikleri markalardan gelen içerikleri okumak için zaman ayırdıklarını belirtmişler. B2B pazarlamacılarının yüzde 87’si içeriklerini sosyal medya kullanarak yaymaktadırlar. Tüketicilerin yüzde 60’ı markaların sitelerinde özelleştirilmiş içerikleri okuduktan sonra marka hakkında daha pozitif hissediyorlar. İçerik pazarlama operasyonlarını sıkı tutan şirketlere bakıldığında yüzde 48’i eforlarının mevcut müşterilerle ve potansiyel müşterilerle olan etkileşimlerini yüzde 41’i de marka bilinirliklerini artırdığını belirtmişler.