Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Yeni Nesil Medya Raporu Ne Diyor?

GOOINN raporuna göre; özellikle sosyal medya aracılığıyla habere erişim yüksek. Facebook haber kaynağı olarak önemini kaybetmeye devam ederken, Instagram, TikTok ve Telegram büyüyor. Yeni nesil medya, dijitalleşme ve bilgisayar teknolojisindeki yeniliklerle akla gelen çeşitli elektronik iletişim türleri için kullanılan bir şemsiye terimdir. Gazete, dergi, kitap, televizyon ve diğer etkileşimsiz medyayı içeren geleneksel medyanın aksine, yeni medya “web siteleri, çevrimiçi video/ses akışları, e-postalar, çevrimiçi sosyal medya platformları, video paylaşım platformları, çevrimiçi gazeteler, çevrimiçi topluluklar, çevrimiçi forumlar, bloglar, wiki'ler (wikipedia, wikihow, wikiart vb.), podcast'ler” gibi dijital iletişim kanallarından oluşur. GOOINN, girişimcilik ekosistemine katkıda bulunma amacıyla her ay hazırladığı sektör raporlarında bu ay Yeni Nesil Medyayı derinlemesine inceledi.

Sosyal medya aracılığıyla haberlere daha yüksek erişim​

“Yeni Nesil Medya Raporu” dijital çağın medyaya getirdiği yenilikleri ve bu yeniliklerin toplum üzerindeki etkilerini detaylı bir şekilde analiz ediyor. Raporda geleneksel medyanın yerini hızla dijital platformların aldığı, içerik üretimi ve tüketiminin daha kişisel ve etkileşimli hale geldiği vurgulanıyor. Özellikle sosyal medya, bloglar, video platformları ve dijital yayıncılık gibi araçların haber yayılım hızını artırdığı ve bilgiye erişimi kolaylaştırdığı belirtiliyor. Bu durum medyanın demokratikleşip daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlarken dezenformasyon ve yanlış bilgilendirme risklerini de beraberinde getiriyor. Raporda medyanın toplum üzerindeki etkilerini anlayabilmek için kullanıcı davranışlarının dikkatle izlenmesi gerektiği belirtiliyor.

Rapor ayrıca yeni nesil medyanın ekonomik ve kültürel etkilerine de bakıyor. Dijital platformların reklam gelirleri üzerindeki etkisi, geleneksel medya kuruluşlarının iş modellerini yeniden düşünmelerine neden oluyor. İçerik oluşturucularının kitleleriyle doğrudan etkileşim kurma becerisi, bağımsız medya girişimlerinde artışa yol açarak medya sektöründe büyük bir dönüşümü işaret ediyor. Kültürel bir bakış açısından, dijital medya yerel kültürlerin daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatını artırırken, küreselleşmenin etkisi kültürel homojenleşme riski yaratıyor. "Yeni Nesil Medya Raporu", bu dinamiklerin gelecekte toplumları nasıl şekillendireceği ve etkileyeceği konusunda önemli içgörüler sunuyor.
 
Son düzenleme:
Üst Alt