Tüketiciler En Çok Nelerden Şikayetçi Oldu?

Gelin tüketicilerin en çok nelerden şikayet ettiğine bir bakalım. Türkiye'de bu yıl kasım ayı boyunca devam eden indirimler sona erdi. Verilere göre e-ticaret sektörüyle ilgili şikayetler geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 36 arttı. E-ticaret sektöründe sadece bir ayda 50 binden fazla şikayet alındı. Tüketicilerin ve markaların yıl boyunca heyecanla beklediği "Efsane İndirimler" dönemi sona erdi. Bu yıl kasım ayı boyunca devam eden indirimlere odaklanan çözüm platformu şikayetvar, e-ticaret, market ve kargo sektörlerine ilişkin verilerini açıkladı.

E-ticaret sektörüne bir ayda 50 binden fazla şikayet geldi​


Platformun paylaştığı verilere göre, kasım ayında e-ticaret sektörüyle ilgili toplam 50 bin 206 şikayet alındı. Şikayetlerin yüzde 15'i Şikayetler aracılığıyla çözüldü. Şikayetler, bir önceki yılın kasım ayına göre yüzde 36 arttı. Kasım ayında e-ticaret sektörüyle ilgili bilgi almak için Sikayetvar'ı ziyaret edenlerin oranı arttı. Bu oran, bir önceki yılın kasım ayına göre yüzde 55 arttı. Platforma bu sektörle ilgili gelen ziyaretçi sayısı 3 milyon 14 bin 731'e ulaştı. Pazar yeri sitelerine gelen şikayetlerin yüzde 12'si Sikayetvar aracılığıyla çözüldü.

Tüketiciler En Çok Nelerden Şikayetçi Oldu.jpg


Pazaryeri siteleri kategorisi incelendiğinde platformda Kasım 2022'de toplam 18.941 şikayet alındığı görüldü. Bu şikayetlerin yüzde 12'si sikayetvar üzerinden çözüldü. 641.041 kişi bilgi almak ve araştırma yapmak için platformu ziyaret etti. Sikayetvar verilerine göre Kasım ayında kargo sektöründe toplam 33.308 şikayet alındı. Şikayetler geçen yılın kasım ayına göre yüzde 70 arttı. 33.308 şikayetin yüzde 19'u platform üzerinden çözüldü. Kargo sektörüne gelen ziyaretçi sayısında da artış yaşandı. Geçtiğimiz yılın kasım ayında 532.423 olan ziyaret sayısı bu yıl yüzde 9 artarak 532.423'e çıktı.

Eylül-Ekim ve Kasım aylarında 8 milyondan fazla ziyaret gerçekleşti​


Şikayet çözüm platformu ayrıca 3 sektör için Eylül-Ekim ve Kasım verilerini paylaştı. Platform aracılığıyla Eylül-Ekim ve Kasım 2022'de e-ticaret sektörüyle ilgili toplam 135.936 şikayet alındı. Platform aracılığıyla 21.797 şikayet çözülürken, sektörle ilgili platformu ziyaret edenlerin sayısı 8 milyonu aştı. Eylül, Ekim ve Kasım 2022'de bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 36 arttı. E-ticaret sektörüyle ilgili trafik artışı yüzde 61 oldu.

Pazaryeri sitelerinin ziyaret oranı %10 arttı​


Sikayetvar üzerinden 3 ayda toplam 50 bin 52 şikayet yapılırken, bunlardan 6 bin 366'sı çözüme kavuşturuldu. Geçtiğimiz yılın eylül-ekim ve kasım aylarında sektörle ilgili 1 milyon 597 bin 254 kişi platformu ziyaret ederken, 2022'nin aynı döneminde ziyaret oranı yüzde 10 artarak 1 milyon 755 bin 740'a ulaştı. Kargo şikayetleri ise eylül-ekim ve kasım aylarında yüzde 68 arttı. 2022'nin eylül-ekim ve kasım aylarında kargo sektörüyle ilgili toplam 82 bin 26 şikayet alındı. Alınan şikayetlerin yüzde 21'i platformda çözüme kavuşturuldu. Şikayetler geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 68 arttı. Geçtiğimiz yıl kargo sektörüyle ilgili araştırma yapmak için platforma gelen kişi sayısı 1 milyon 319 bin 483 iken, bu yıl bu sayı 1 milyon 618 bin 636 oldu.

Kargo, e-ticaret ve pazaryeri sitelerinde en çok şikayet edilenler nelerdi?​


Şikayetvar ayrıca tüketicilerin e-ticaret, pazaryeri siteleri ve kargo siteleri hakkında en çok şikayet ettikleri konuları da açıkladı. Verilere göre tüketiciler en çok e-ticaret ve pazar yeri siteleriyle ilgili iptal, iade ve değişim sorunlarından şikayetçi oldu. Fiyat ve ödeme en çok şikayet edilen ikinci konu olurken, teslim edilen ürünün kalitesizliği üçüncü sırada yer aldı. Kargo sektörü ile ilgili en çok şikayet ürünlerin geç teslim edilmesi olurken, ürünün adrese ulaşmaması ve personelin davranışları diğer şikayetler arasında yer aldı.

Kaynak: https://www.dunya.com/
 
Son düzenleme: