Neler yeni
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Sürdürülebilir Geri Bağlantılar Nasıl Oluşturulur?

KOBİ Ajanda

İş Geliştirme Uzmanı
Yönetici
Katılım
21 Kasım 2022
Mesajlar
147
Tepkime puanı
34
Puanları
28
Konum
Türkiye
Bağlantı kurma, arama motoru optimizasyonunun (SEO), daha spesifik olarak sayfa dışı optimizasyonun önemli bir yönüdür. Amaç, web sitenize verilen yüksek kaliteli geri bağlantıların sayısını en üst düzeye çıkarmaktır. Google sıralaması söz konusu olduğunda bu en önemli faktörlerden biridir. Bu nedenle bağlantı kurma, herhangi bir çevrimiçi pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır ve sürdürülebilir sonuçlara ulaşmak için yaratıcı taktikler gerektirir. Bu kılavuzda, bağlantı kurmanın zaman içinde nasıl geliştiğini; doğal bir backlink profilinin nasıl görünmesi gerektiğini ve bağlantı kurmanın en iyi taktiklerini öğreneceksiniz. Öncelikle Sürdürülebilir Geri Bağlantılar Nasıl Oluşturulur? Bu soruyu açıklığa kavuşturalım.

Geçmişte bağlantıya nasıl yaklaşıldı?​


Sadece on yıl önce, bağlantı kurma herhangi bir web sitesinin sıralamasını başarılı bir şekilde yükseltmenin basit bir yolu olarak görülüyordu. Belirli araçların yardımıyla, bir web sitesinin sıralaması üzerinde olumlu etkisi olan özel çevrimiçi listelere çok sayıda geri bağlantı almak kolaydı. Bu süre zarfında dmoz gibi dünya çapında en alakalı kayıtlardan biri olmaya devam etti. Bugün, bu tür listelerden gelen çoğu geri bağlantının artık bir web sitesinin sıralaması üzerinde çok az etkisi var veya hiç etkisi yok. Öyle ki, bir web sitesinin neredeyse tüm geri bağlantılarını bu tür listelerden alması (listelemenin kalitesine bağlı olarak); bu durum onun Google'daki sıralamasını olumsuz yönde etkileyebilir.

Web dizinleri, bir web sitesi için bağlantı oluşturmanın bir başka popüler yoluydu. Bu, web sunucularının okuyucuları sitelerine yönlendirmek ve geri bağlantılar eklemek için kullandıkları çeşitli kategorilerdeki belirli konular hakkında kısa açıklamalar yazarak yapıldı. Forumlar bağlantı oluşturmanın bir başka popüler yoluydu. Çünkü imzanıza kendi web sitenizin bağlantısını koyabilirsiniz. İçerik sahipleri bundan yararlandı ve forumları çoğu zaman konuyla ilgisi olmayan birçok bağlantıyla doldurdu. Konuların içine bile geri bağlantı sayısını artırmak için birçok bağlantı eklediler. Arama motorlarını bu bağlantıların önemini küçümseyerek tepki vermeye zorladılar. Bugün forumlardaki bağlantılar "nofollow" bağlantılardır.

Bu bağlantılar alaka düzeyini daha da azaltır.

Web yöneticileri arasında çok popüler olan bağlantılar oluşturmanın bir başka yolu da, kendi web sitenize bağlantılar göndermek için diğer kişilerin bloglarındaki yorumları kullanmaktı; bu neredeyse blogları sonsuz yorumlarla dolduruyordu. Çoğu zaman insanlar yorumlardaki önemli anahtar kelimeleri almak için yorum formlarındaki ad alanını kullandılar. Bu son derece aptalca ve komik isimlere yol açabilir. Bu tehlikeli bağlantı kurma taktiğine yönelik özel araçlar, Bloglara tamamen bağımsız olarak yorum (veya spam) bırakılmasına yardımcı oldu.

Google'ın bağlantı spam'ını durdurma çabaları​


Yukarıda bahsedilen bağlantı kurma taktikleri, web yöneticileri tarafından arama sıralamalarını artırmak için yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu nedenle dizinler, bloglar ve benzeri çevrimiçi kaynaklar bağlantılarla doludur. Bu sayede kalitesiz içeriğe sahip sayfalar Google arama sıralamalarında üst sıralarda kalarak arama motoru sonuç sayfalarında kalitesiz görünmesine neden oldu.

Google'ın bu spam benzeri bağlantı kurma uygulamalarına ve sonuçlarına tepkisi; arama sonuçlarının kalitesini yeniden artırmak için algoritmalarında çeşitli güncellemeler yapmak oldu. Geri bağlantıları web sitelerinin kalitesinin bir göstergesi olarak tutmak istiyorlardı. Ancak algoritmaları artık bağlantı satın alma ve spam gönderme gibi taktikleri; blogların yorum bölümlerinde farklı şekilde sıralayacak ve bu da onları geri bağlantı oluşturmak için bu uygulamaları kullanmaktan caydıracaktı. En önemli Google güncellemelerinden biri, düşük kaliteli bağlantı kurma ve bağlantı metinleriyle aynı olan (ve sıralama için önemli olan) anahtar kelimelerin aşırı kullanımı yoluyla özellikle spam'i hedefleyen "penguen güncellemesi" olarak adlandırılmıştır.

Bunun bugün hala bağlantı kurmanın genel çerçevesi üzerinde büyük bir etkisi var. Güncellemeden bu yana, Google algoritması bu spam taktiklerini daha az alakalı olarak sıralıyor. Bir sayfanın backlink profilini analiz ederken aşağıdaki faktörleri farklı şekilde sıralıyor:
  • Bağlantıyı satın alma
  • İlgisiz sayfalardan bağlantılar (konuyla ilgili)
  • Çok fazla tam eşleme bağlantısı (yalnızca ana anahtar kelimeyi kullanarak ve okunabilirliğe dikkat etmeden)
  • Çok fazla bağlantının çok hızlı olması (doğal olmayan büyüme)
  • Çok sayıda düşük kaliteli bağlantı

Bugün Bağlantılar Nasıl Kurulur?​


Google algoritmasında yapılan birçok güncelleme sonucunda bağlantıların kalitesi artık bir öncelik haline geldi. Geri bağlantılar yapay olarak oluşturulmamalı, yüksek kaliteli bir web sitesinin sonucu olmalıdır. Bu nedenle arama motorları, aktif olarak bağlantı oluşturmaya çalışmak yerine, diğer kullanıcılar için değeri nedeniyle paylaşılabilecek kaliteli içerik oluşturmayı önerir. Bu nedenle içerik pazarlaması bugün bağlantı kurmanın anahtarıdır. İyi araştırılmış ve yapılandırılmış içerik, potansiyel backlink verenleri içeriği ve dolayısıyla bağlantılarınızı paylaşmaya ve yaymaya ikna edecektir.

Yapılandırıcılar, hesap makineleri, kontrol listeleri, karşılaştırmalar, e-kitaplar ve infografikler gibi özellikle yararlı araçlar ve kompakt bilgiler, paylaşım için favorilerdir. İçeriklerin hem yazılara kaynak hem de kendi içeriklerine temel teşkil edebilmesi için; hedef kitleye özel geliştirilmesi, paylaşılması ve benzer düşüncelere sahip kişilere önerilmesi gerekmektedir.

Sadece on yıl önce, bağlantı kurma herhangi bir web sitesinin sıralamasını başarılı bir şekilde yükseltmenin basit bir yolu olarak görülüyordu. Belirli araçların yardımıyla, bir web sitesinin sıralamasında olumlu etkisi olan özel çevrimiçi listelere çok sayıda geri bağlantı almak kolaydı. Bu süre zarfında dmoz gibi dünya çapında en alakalı kayıtlardan biri olmaya devam etti. Bugün, bu tür listelerden gelen çoğu geri bağlantının artık bir web sitesinin sıralaması üzerinde çok az etkisi var veya hiç etkisi yok. Öyle ki, bir web sitesinin neredeyse tamamı bu tür listelerden (listelemenin kalitesine bağlı olarak) geri bağlantı alıyorsa, bu durum onun Google'daki sıralamasını olumsuz yönde etkileyebilir.
 
Son düzenleme:
Üst Alt