Lüks Moda Büyümede Pozitif Bölünecek

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Buraya Bakınız
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Buraya Bakınız

Misafir
McKinsey, lüks mallar grubunun moda sektöründen çok daha iyi performans gösterdiğini vurguluyor. Ayrıca bu durumun devam edeceğini belirtiyor. McKinsey, 2023'te lükste yüzde 5 ila 10 arasında bir büyüme öngörüyor. McKinsey & Company tarafından bu yıl düzenlenen yedinci State of Fashion 2023 Raporu yayınlandı. McKinsey & Company ve Business of Fashion (BoF) tarafından hazırlanan rapor inceleniyor. Raporda, 18 aylık güçlü büyümenin ardından moda ekonomisinin karşı karşıya olduğu zorluklar ele alınıyor. Bu zorluklar 2022'nin ikinci yarısında yaşandı.

Enflasyon lüks olmayanları etkiledi​


2022 yılında sektörde hiperenflasyon ve düşük müşteri güveni gibi sorunlara olası çözümleri değerlendiren raporda, bu sorunlar ele alınıyor. Gelecek yıl moda sektörünü şekillendirmesi muhtemel ana trendler de paylaşılıyor. Raporda, hiperenflasyon ve düşük müşteri güveni gibi sorunlara olası çözümler değerlendiriliyor. Gelecek yıl moda sektörünü şekillendirmesi muhtemel ana trendler de paylaşılıyor. McKinsey uzmanları, lüks mallar grubunun sektörde çok daha iyi performans gösterdiğini vurguluyor. Bu durumun devam edeceğini belirtiyorlar. Bu grubun 2023 yılında yüzde 5 ila 10 arasında büyümesini bekliyorlar.

Özellikle Çin ve ABD'de güçlü bir ivme kazanacak. Rapor için yapılan anket sonuçlarına göre; 2023 yılında sektördeki iş liderlerinin gündem maddelerinin başında enflasyon yer alıyor. Enflasyon nedeniyle azalan tüketici talebiyle birlikte lüks grubu hariç moda harcamalarının genel olarak azalacağı öngörülüyor. Bu azalış sonucunda genel ürün gruplarında daha ucuz alternatiflere doğru bir kayma yaşanacağı belirtiliyor. State of Fashion 2023 raporuna göre iş modellerini güncelleyebilen şirketler zorluklara hızla uyum sağlayabiliyor. Bu şirketler yaklaşan fırtınaya karşı kendilerini daha korunaklı bir alanda bulacaklar. McKinsey uzmanları bu sürece uyum sağlamaya çalışan şirketlerin önemli tüketici eğilimlerine dikkat etmelerini öneriyor.

Hızlı uyum sağlayanlar avantajlıdır​


Sektör liderlerinin zorlu 2023'e hazırlanırken gerçekçi ve cesur stratejiler uygulamaları gerekecek. Çevikliğe ve yaratıcılığa şimdi yatırım yapmak, şirketlerin fırtınadan sonra daha etkili sonuçlar elde etmesini sağlayacak.

Kaynak: Dünya Gazetesi
 
Moderatör tarafında düzenlendi: