Turquality Marka Destek Programı'na kabul edilen Durak Tekstil, şirketlerin dış pazarlardaki rekabet gücünü artırmayı hedefliyor. Böylece ihracat pazarlarındaki planlarını hızlı ve kolay bir şekilde hayata geçirecek. Endüstriyel dikiş ve nakış iplikleri, teknik ve sürdürülebilir iplikler alanında öncü üreticilerden biri olan Durak Tekstil, 50. yılını kutladığı 2022 yılında önemli bir başarıya daha imza attı. Şirket, Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı'nın Turquality Marka Destek Programı'na katılmaya hak kazandı. Bu sayede Turquality çalışmalarını başarıyla sonuçlandırmak için önemli bir eşiği geçti. Durak Tekstil, Türk şirketlerinin küresel pazarda daha rekabetçi ve güçlü olmalarına destek olmayı hedefliyor. Marka Desteği sayesinde şirket öncelikli pazarlardaki gücünü artıracak. Aynı zamanda Türk ekonomisine önemli miktarda döviz girdisi sağlayacak.
Durak Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kuru, ülkemizden 153 firmanın Turquality kapsamında Marka Destek Programı'na katılmaya hak kazandığını belirtti. Bu prestijli ve önemli desteği almaktan gurur duyuyoruz. Aynı zamanda bize büyük bir sorumluluk da yüklüyor. Kuru, Turquality için ilk hazırlıkların 5 yıl önce başladığını hatırlattı. Bir yıl önce dokümantasyon aşamasına geldik.
Bu süreci başarıyla sürdürdük. Turquality adayı olmak için uygun bir yapıya sahip olmanız gerekiyor. Bu bağlamda Durak Tekstil’in marka gücü ve markanın gelişimi, markanın yeni pazarlardaki gelecekteki hakimiyeti ve oradaki iş planları incelendi. Bu amaçla bağımsız bir denetim kuruluşu ve bakanlık tarafından ciddi denetimlerden geçtik. Yüksek puanlar alarak uluslararası normlara uygun olduğumuzu teyit ettik. Marka Desteğimiz aynı zamanda güçlü kurumsal yapımızın bir teyididir. Aynı zamanda sağlam tedarik zincirimizin ve inovasyon odaklı üretim ve ürün geliştirme süreçlerimizin de bir kanıtıdır.”
Hüseyin Kuru, Durak Tekstil'in yerel ve küresel pazarlarda ilerlediğini belirtti. Şirketin kısa, orta ve uzun vadeli strateji ve planlarını hazırladığını söyledi. Önümüzdeki 5 yıla ilişkin uluslararası projeksiyonlarının hazır olduğunu belirtti. Ayrıca Marka Desteği'nin daha hızlı ve etkili olmalarını sağlayacağını vurguladı. Marka Destek süresinin 4 yıl olduğunu belirten Kuru, bu süre zarfında belirledikleri 5 farklı ülke pazarına odaklanacaklarını duyurdu. Ayrıca belirlenen limitler dahilinde yatırım desteği alacaklarını belirtti. Durak Tekstil'in Turquality Marka Destek Programı kapsamında yurt dışındaki faaliyetleri hakkında bilgi veren Kuru, sözlerini şöyle sürdürdü: "Durak Tekstil markasını yurt dışında tanıtmak için çalışacağız.
Yüksek potansiyeli olan pazarlara girmek istiyoruz. Mevcut pazarlardaki gücümüzü artırmak için çaba göstereceğiz. Bu kapsamda pazar araştırma çalışmaları yapılacak. Ürünler ve teknik avantajlar konusunda konferanslar ve seminerler düzenlenecek. Önemli sektörel fuarlara katılım sağlanacak. Satış odaklı bir yapı oluşturulacak. Hedef ülke pazarlarında ofis açılışları yapılacak.
Durak Tekstil’in ana pazarları Avrupa ve Amerika. Kuru, bu bölgelerde belirli bir ürünle ilerlemeyeceklerini duyurdu. Pazardaki talep ve fırsatlara göre geniş bir ürün yelpazesiyle çalışacaklarını duyurdu. Kuru; “Durak Tekstil şu anda Marka Desteği olmadan 75’ten fazla ülkede satış kanallarına ulaşıyor. Kısacası bu ülkelerde bayrağımızı dalgalandırıyoruz. Marka desteği sayesinde bulunduğumuz pazarlardaki faaliyet yelpazemiz genişleyecek. Belirli şehirlerin dışında diğer bölgelere de yayılabiliyoruz. Pazarlardan aldığımız bilgilerle bu projeksiyon için çalışmalarımıza şimdiden başladık.” dedi. Kuru, Marka Desteklerinin 4 yıllık bir süre için geçerli olduğunu belirtti. Bu süre içerisinde iş planları ve hedeflerin oluşturulacağını belirtti. Ayrıca bu süre içerisinde bakanlık tarafından denetimler yapılacağını duyurdu.
Hüseyin Kuru, Durak Tekstil'in uzun yıllardır kısa, orta ve uzun vadeli yol haritalarıyla ilerlediğini yineledi. Onun sözlerine göre, Marka Desteği'nin de katkısıyla önümüzdeki 3 yılın sonunda ihracatta 2 kat büyüme öngörülüyor. Marka Desteği'nin kabulüyle Turquality sürecinin resmen başladığının altını çizen Kuru, sözlerini şöyle tamamladı: “Turquality destekleri hibe veya karşılıksız hizmet değildir. Harcama bütçesi belirli sınırlar ve belirli görevler çerçevesinde sağlanmakta ve belirli bir kısmı daha sonra geri ödenmektedir. Dolayısıyla devletin sağladığı bu destek hem şirketimiz hem de ülkemiz adına bizlere ciddi sorumluluklar yüklemektedir. Turquality Programına girmek, şirketin geleceği açısından önemli bir yapısal ilerlemeyi gösterir.
Aynı zamanda ülkemiz ekonomisine katkı sağlamak da milli bir görevdir. Bu süreçte yapacağımız her çalışma ülkemiz için daha fazla katma değer yaratmamızı sağlayacaktır. Turquality ve Marka Desteği yeni ürünler geliştirme ve yeni ihracat pazarlarına açılma cesaretimizi artırmaktadır.”
Turquality Marka Desteği Programı
Durak Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kuru, ülkemizden 153 firmanın Turquality kapsamında Marka Destek Programı'na katılmaya hak kazandığını belirtti. Bu prestijli ve önemli desteği almaktan gurur duyuyoruz. Aynı zamanda bize büyük bir sorumluluk da yüklüyor. Kuru, Turquality için ilk hazırlıkların 5 yıl önce başladığını hatırlattı. Bir yıl önce dokümantasyon aşamasına geldik.
Bu süreci başarıyla sürdürdük. Turquality adayı olmak için uygun bir yapıya sahip olmanız gerekiyor. Bu bağlamda Durak Tekstil’in marka gücü ve markanın gelişimi, markanın yeni pazarlardaki gelecekteki hakimiyeti ve oradaki iş planları incelendi. Bu amaçla bağımsız bir denetim kuruluşu ve bakanlık tarafından ciddi denetimlerden geçtik. Yüksek puanlar alarak uluslararası normlara uygun olduğumuzu teyit ettik. Marka Desteğimiz aynı zamanda güçlü kurumsal yapımızın bir teyididir. Aynı zamanda sağlam tedarik zincirimizin ve inovasyon odaklı üretim ve ürün geliştirme süreçlerimizin de bir kanıtıdır.”
Uluslararası faaliyetlerine hız kazandıracak
Hüseyin Kuru, Durak Tekstil'in yerel ve küresel pazarlarda ilerlediğini belirtti. Şirketin kısa, orta ve uzun vadeli strateji ve planlarını hazırladığını söyledi. Önümüzdeki 5 yıla ilişkin uluslararası projeksiyonlarının hazır olduğunu belirtti. Ayrıca Marka Desteği'nin daha hızlı ve etkili olmalarını sağlayacağını vurguladı. Marka Destek süresinin 4 yıl olduğunu belirten Kuru, bu süre zarfında belirledikleri 5 farklı ülke pazarına odaklanacaklarını duyurdu. Ayrıca belirlenen limitler dahilinde yatırım desteği alacaklarını belirtti. Durak Tekstil'in Turquality Marka Destek Programı kapsamında yurt dışındaki faaliyetleri hakkında bilgi veren Kuru, sözlerini şöyle sürdürdü: "Durak Tekstil markasını yurt dışında tanıtmak için çalışacağız.
Yüksek potansiyeli olan pazarlara girmek istiyoruz. Mevcut pazarlardaki gücümüzü artırmak için çaba göstereceğiz. Bu kapsamda pazar araştırma çalışmaları yapılacak. Ürünler ve teknik avantajlar konusunda konferanslar ve seminerler düzenlenecek. Önemli sektörel fuarlara katılım sağlanacak. Satış odaklı bir yapı oluşturulacak. Hedef ülke pazarlarında ofis açılışları yapılacak.
Durak Tekstil’in ana pazarları Avrupa ve Amerika. Kuru, bu bölgelerde belirli bir ürünle ilerlemeyeceklerini duyurdu. Pazardaki talep ve fırsatlara göre geniş bir ürün yelpazesiyle çalışacaklarını duyurdu. Kuru; “Durak Tekstil şu anda Marka Desteği olmadan 75’ten fazla ülkede satış kanallarına ulaşıyor. Kısacası bu ülkelerde bayrağımızı dalgalandırıyoruz. Marka desteği sayesinde bulunduğumuz pazarlardaki faaliyet yelpazemiz genişleyecek. Belirli şehirlerin dışında diğer bölgelere de yayılabiliyoruz. Pazarlardan aldığımız bilgilerle bu projeksiyon için çalışmalarımıza şimdiden başladık.” dedi. Kuru, Marka Desteklerinin 4 yıllık bir süre için geçerli olduğunu belirtti. Bu süre içerisinde iş planları ve hedeflerin oluşturulacağını belirtti. Ayrıca bu süre içerisinde bakanlık tarafından denetimler yapılacağını duyurdu.
İhracat 3 yılda ikiye katlanacak
Hüseyin Kuru, Durak Tekstil'in uzun yıllardır kısa, orta ve uzun vadeli yol haritalarıyla ilerlediğini yineledi. Onun sözlerine göre, Marka Desteği'nin de katkısıyla önümüzdeki 3 yılın sonunda ihracatta 2 kat büyüme öngörülüyor. Marka Desteği'nin kabulüyle Turquality sürecinin resmen başladığının altını çizen Kuru, sözlerini şöyle tamamladı: “Turquality destekleri hibe veya karşılıksız hizmet değildir. Harcama bütçesi belirli sınırlar ve belirli görevler çerçevesinde sağlanmakta ve belirli bir kısmı daha sonra geri ödenmektedir. Dolayısıyla devletin sağladığı bu destek hem şirketimiz hem de ülkemiz adına bizlere ciddi sorumluluklar yüklemektedir. Turquality Programına girmek, şirketin geleceği açısından önemli bir yapısal ilerlemeyi gösterir.
Aynı zamanda ülkemiz ekonomisine katkı sağlamak da milli bir görevdir. Bu süreçte yapacağımız her çalışma ülkemiz için daha fazla katma değer yaratmamızı sağlayacaktır. Turquality ve Marka Desteği yeni ürünler geliştirme ve yeni ihracat pazarlarına açılma cesaretimizi artırmaktadır.”
Son düzenleme: